Tuesday 11 April 2023

DENDAM PART 2 AKHIR ZAMAN

TAJUK : DENDAM PART 2 AKHIR ZAMAN.

PENULIS : Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta

Dendam, akhir zaman, teori konspirasi, pendakyah ajaran sesat, Gerakan New Age, ESQ 165, ilmu karuuhun, leluhur jin, Gerakan Missionary Kristian, bomoh tradisional, bomoh moden
Dendam akhir zaman boleh buat pendakyah gila isim sakit jiwa rupanya. 🀭




PERRY

Perry berbual-bual dengan Suaminya semalam. Sewaktu menulis, Perry baru perasan mereka yang fitnah dan tohmah dia tahun 2020 lalu dan tahun 2021 adalah pendakyah ajaran sesat akhir zaman teori konspirasi pelampau.

Memanglah aku tak ngam dengan golongan BOMOH menyamar perawat islam ilmu sekadar tin kosong ni. Pandai petik, seru dan panggil jin dan alam ghaib tapi tidak berani selesaikan hingga habis. Pengecut. Pondan." Ngumam Perry di dalam hatinya sendirian.

Cara mereka itu laluan syirik dan sangat memudharatkan nyawa. Fitnah orang freemason, iluminati, dajjal, wahabi, jin itu jin ini, merawat guna kaedah syirik. Mengajar dalam kursus pun lebih ke arah syirik.

No wonderlah bila aku seru JAUHI SYIRIK JANGAN menipu, masing-masing takut terus kick dan fitnah tohmah aku. Takut rahsia mereka terbongkar." 🀣🀣 ketawa Perry suka hati bila dapat tahu kebenaran sendiri.



SENGKETA AKHIR ZAMAN

Perry dapati, akhir zaman Melayu yang sepatutnya bersatu, menjadi seteru. Puncanya, pengkhianatan dan perebutan 3 Ψͺ dari zaman Melayu kuno purbakala lama lagi. Iaitu :

  1. Harta (Emas, harta benda, termasuklah milik alam jin).
  2. Takhta (kuasa).
  3. Wanita (menjadi pengadu-domba atau penggoda).

Ketiga-tiganya merbahayakan akidah, nyawa, bangsa dan negara.


GANG AKHIR ZAMAN vs GANG TEORI KONSPIRASI.

Dua gang ini ada group whatsapp, page dan telegram masing-masing. Followers ramai. Taksub dan masih ikut mereka. Memang gila admin group akhir zaman itu.

Dua gang ini, Akhir Zaman dan Teori Konspirasi, atasan tidak ada apa pun. Yang bawahan sahaja melampau berlebih-lebihan. Sudahlah tidak beradab kepada Perry, berpakat pula mencuri rahsia kerajaan dan khazanah alam Nusantara dan alam ghaib. Gila isim sakit jiwa semuanya.

Tidak bolehkah kau orang bersatu-padu dari sibuk bertelagah di alam maya? Cukup-cukuplah gang akhir zaman kalangan perawat merapik dan coach gila isim yang khianat, fitnah dan tohmah aku!" Perry bertanya kepada mereka yang sedang berkelahi. 

Fitnah orang yang ambil scroll itu sebagai Freemason. Takut Freemason, Ilmuminati dan Dajjal tu, melebihi takut dosa syirik.

Konon hendak jadi tentera Imam Mahdi? Piirah. Tentera Imam Mahdi pun tak layaklah. Tentera Imam Mahdi tak jual ganja tak jual garam shiffa Syiah. Tak buat macam admin group akhir zaman kick aku bila aku seru (dakwah) JAUHI SYIRIK JANGAN MENIPU.

Kau orang dua gang ni masih lagi nak bertelagahkah gang-gang oih? Kau orang tak kesiankan aku kah weh?🀦‍♂

Serabut piaw serabut alam aku tengok ayat-ayat kau orang ni bergaduh, adu-domba dan membawang sana sini. Budak-budak pun tak macam kau oranglah haih.

Haduihlah. Hal zaman tok nenek moyang abad purbakala lama yang kuno tu juga kau orang masih nak berdendam. Semua ini punca Imam Mahdi tak ingin zahirkan diri lagi. Kau orang ni bergaduh serupa kanak-kanak ribena tahu tak?

Kalian ni, bersemuka kecut perut. Biarpun semuanya jantan tetapi pondan.

Tanya Perry bertalu-talu berterusan kepada kedua kumpulan yang asyik bertelagah di laman sosial. Dahsyat mereka ni. Fitnah sana fitnah sini menjadi rutin kehidupan mereka. Kondem sana dan kondem sini. Tapi bila Perry tanya, diam bagi blue tick. Hanya bijak sebarkan keresahan. Malangnya tidak bijak menjawab soalan diajukan. Pondan. πŸ€­πŸ™„

Inilah antara persengketaan AKHIR ZAMAN.



BERKAWAN DENGAN GANGSTER

Kenapa ada orang lebih suka berkawan dengan gangster dari Ustaz Doktor Coach Motivator Konsultan jenis perawat?" Tanya Maliqa.

Sebab gangster dia tak main jin khadam sihir santet orang ni. Depa main senjata real punya. 🀣🀦‍♂ Compare depa golongan perawat bomoh bodoh siap pakej syirik gila isim sakit jiwa ni, guna khadam jin syaithon lagi. Namun harus diingat, golongan perawat Islam yang suci bersih dari jin khadam syaithon masih ada ya. Walaupun sedikit, masih ada." Jawab Perry.

Jangan sampai aku bawa gangster cari korang tau gang akhir zaman." Kata Perry sambil ketawa suka sebab berjaya terobos rahsia Ketua-ketua gang akhir zaman teori konspirasi.

 

 Ternyata dendam Perry tidak pernah padam. 

Maliqa terdiam sahaja kerana dia juga salah seorang dari mereka. Terbukti bila satu hari Perry menuntut hutangnya, Maliqa provoke Perry dengan perbualan soal-jawab sekerat jalan sewaktu Perry kekeliruan di antara bomoh guru silat dan bekas client Perry dengan Perry tersebar di seluruh alam maya dan Maliqa juga telah buat laporan polis palsu demi menegakkan benang basahnya setelah rahsia Maliqa terbongkar Maliqa hanya berbaik dengan Perry untuk try test ilmunya demi mencuri rahsia alam ghaib dan sebenarnya dia adalah motivator fasilatator Tok Batin ahli sihir gila isim sakit jiwa.


AKHIRNYA SEMUA TERBONGKAR

 

Patutlah yang fitnah aku tahun 2021 tu gila isim pakat meroyan. 🀣🀣🀣🀣🀣🀣" Perry ketawa.

Semuanya tak faham Dewataraya tu istilah kuno dahulu kala. Depa anggaplah aku ni mengaku Dewata raya. Walhalnya itu soal dan jawab aku yang kekeliruan hasil Fahmy, Amir dan 5 ekor bomoh lainnya 14 ekor semuanya buat ritual seru, panggil leluhur berguru dengan jin. Berlambaklah jin mengaku leluhur tu mai cerita, khabarkan macam-macam berita sampai saya keliru. Alhamdulillah aku tak meninggal hampir mati nyaris hilang nyawa nazak berulangkali dan aku tak berhalusinasi.
Apa agama lah Amir dan Fahmy ni sanggup dakyah ajaran amalan sesat, sanggup seru taksubkan leluhur jin pastu fitnah aku tahun 2020 tu aku ni wahabi, sesat, penyebar tauhid 3 serangkai, sakit jiwa, bipolar, sakit jiwa, masalah mental, jin Siti Jenar siap ugut aku PDRM dan JAIS akan angkut aku. Sampai la ni takdak sapa pun mai angkut aku. Tauhid 3 serangkai turn apa pun aku tak tahu. Depa seru, panggil, jemput, puja leluhur memanglah jin mai. Jinlah tu yang dok nyembang dengan depa masa di Gunung Ledang dan dalam group Rahsia Nusantara melalui aku. Pastu galak nak buat ebooknya. Gelenyarlah curi input dari jin yang ditumpangkan pada aku hasil seruan Amir. Depa ingat akidah dan nyawa aku ni barang mainan. Tak beradab sungguh. Lastly semua kena tegur dek jin. Kurang ajar pada aku lagi. Kata tongong marah. Dah memang tongong amat pun nak berguru timba ilmu dari jin jadikan aku ni perantara depa bercakap dengan jin. πŸ™„
Dan memang gila isim sakit jiwa sungguh belakanya tahun 2021 tu soal-jawab antara client aku dan sekor guru silat dua-dua cuba dakyah aku dengan ajaran amalan sesat New Age.  Manipulasi soal-jawab tu seolah-olahnya aku ni mengaku bukan-bukan.
Ha geram. Rasa nak sekeh-sekeh ja depa semua tu. 🀦 Ustaz yang kenal depa kata, jin saka semua depa tu punya menumpang PADA aku". Luah Perry kepada rakan lamanya Doktor Erry.

 

Kau faham tak apa aku cerita ni?" Tanya Perry.

In Shaa Allah saya faham". Jawab Erry.


JENIS MAKHLUK MANUSIA AKHIR ZAMAN

Dendam, akhir zaman, teori konspirasi, pendakyah ajaran sesat, Gerakan New Age, ESQ 165, ilmu karuuhun, leluhur jin, Gerakan Missionary Kristian, bomoh tradisional, bomoh moden
RITUAL ROH, JIWA, NYAWA DAN SEMANGAT AKHIRNYA AIBKAN MARUAH WANITA.

Kau tahu tidak Erry, akhir zaman ini,

  1. Manusia tidak takut Allah. Viralkan kesalahan orang lain demi kepuasan nafsu dan diri. Wal'iya dzubillahi Min Dzalik. 😞😩
  2. Makhluk alam ghaib memang sudah lama keluar. Semuanya buat manusia saling bercakaran. Ehsan semakin tidak ada. Asatizah sedikit demi sedikit dimusnahkan. Itu semua sebagai tanda dan peringatan. Usah melangkaui kehebatan dan kekuasaan Allah.
  3. Makhluk alam sana mengaku darah keturunan mencari untuk mengkhabarkan pelbagai cerita hal ehwal diri mereka dan hal ehwal dunia mengelirukan penerimanya.
  4. Hingga ramai wanita menjadi mangsa jenayah cyberbully. Bila diberitahu kebenaran, diberitahu jauhi syirik jangan menipu, jantan-jantan pondan dan lembik akan terus meroyan.
  5. Manusia sudah tidak boleh berfikir mana haq dan mana yang yang bathil. Lebih-lebih lagi pucuk pimpinan. Ikut sahaja segala arahan.
  6. Fitnah banyak bertebaran. Tabayyun. Semak dahulu sebelum sebar apa-apa yang dibaca dan didengarkan. Usah terlibat sama sebagai penyebar fitnah akhir zaman.
  7. Kita inilah ummat Akhir Zaman. Bangkit usah terus lena, leka dan alpa. Usah fikir hendak meneruskan kelangsungan hidup sahaja tidak berusaha hindarkan diri dari menjadi mangsa penipuan kumpulan ajaran sesat Akhir Zaman yang amat kurang ajar gila isim sakit jiwa. 
  8. Dalam group mereka, asyik merepek, merapu merapan sahaja bercakapnya. Tiada matlamat dan hala tujuan. Semuanya berhalusinasi khayal dengan alam jin yang mereka sendiri cari hasil zikir, selawat untuk cuci ruh bersihkan jiwa dan membiakkan jin melalui amalan sesat Gerakan New Age meditasi dan astral projection gila mereka.
Ingat Erry pesanan aku. Berpalinglah dari kumpulan akhir zaman teori konspirasi. Semua mereka adalah kuncu-kuncu Azazil sudah termaktub dari azali". Pesaman terakhir Perry sebelum kembali menulis semula.

Erry terus terdiam memikirkan kiamat yang jelas memang akan terjadi. Bekalan amalannya untuk menghadapi dunia akhiratnya belum mencukupi lagi. 


DENDAM PART 2 AKHIR ZAMAN ada sambungannya. Follow untuk tidak terlepas cerpen dari saya.



PENULIS

  1. Nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta seorang Penulis Lifestyle Blogger berpengalaman Social Media Coach
  2. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Subjek teras, Khat dan Sirah. Meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan. 
  3. Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) selama 10 tahun. Subjek teras Tauhid, Jawi, Bahasa Arab dan Tajwid. Penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) 2015 dari Ketua Setiausaha Negara disampaikan oleh Dato' Asyraf Wajdi. Meletakkan jawatan disebabkan sakit kronik slipped disc L4 hingga L5. 
  4. Selepas itu meneruskan program keusahawanan secara personal, group coaching, seminar, kursus berkaitan blog dan bisnes melalui SocMed sehinggalah tahun 2020. 
  5. Tahun 2021 meneruskan program Personal Life Coaching
  6. 1/3/2022, atas saranan suami, berehat dari berniaga dan semua aktiviti sambilan isi masa lapang kebiasaan untuk fokus hantar ambil anak-anak bersekolah dan suami bekerja. 
  7. Masih meneruskan penulisan di blog dan review patuh syariah.

  

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca karya saya dan rakan lain. Komenlah secara berhikmah dan adab sopan. Komen anda amat saya hargai. Sebarang cadangan penambahbaikan dan soalan, boleh email kepada cerpenpilihan@gmail.com . Terima kasih ^__^